Sunday, April 25, 2010

Karl Lagerfeld sketches





Il n'y avait pour moi pas d'autre manière de commencer ce blog. La genèse de mon amour pour la mode est là. Un hiver 1995, j'ai dix ans et je m'ennuie. En feuilletant un magazine appartenant à ma tante, je tombe en admiration. Des dessins! Ce sont des esquisses de Karl Lagerfeld pour Chanel. J'apprends donc qu'il existe un métier où les gens dessinent des vêtements... C'est décidé, je laisse tomber ma vocation de chanteuse/danseuse/coiffeuse/princesse, il n'y a plus que la mode qui compte!

There was no other way for me to start this blog. My love for fashion begins there. On winter 1995, I'm ten years old, and I'm bored. I browse the pages of a fashion magazine, and I see... drawings!. These are Karl Lagerfeld's sketches for Chanel, and I discover there is someone behind the clothes: the designer. So I decide I don't want to be a singer/dancer/hairdresser/princess anymore. All that will matters to me from now on is fashion!

No comments: